Söndag

De senaste dagarna har vi börjat få någon sorts rutin i vardagen. Lite ostrukturerad men ändå. Vi vaknar tidigt. In i helvete tidigt. Matar och byter blöja. Försöker somna om. Stapplar upp på morgonen och dricker lite kaffe samtidigt som jag bläddrar i tidningen och minns inte ett skvatt av vad jag just läst så fort jag bytt sida.

Gör några ärenden eller handlar innan man sitter och klipper med ögonen i soffan resten av dagen. Ungefär så. Det har ju varit riktigt skitväder så man inte gärna ger sig ut med barnvagnen eller går utanför dörren överhuvudtaget. Nu är det visserligen plusgrader och om det bara blir lite bättre plogat så...

Börjar jobba igen imorron. (Skulle gjort det men är förkyld, en masse. Till tant doktorn imorron.) Första passet sedan Ellen föddes. Oj. På ett sätt skönt att fly till jobbet och samtidigt trist att vara ifrån Ellen och Rebecca. Vi får se hur det går. Jag har fyra pappadagar kvar att ta ut och ska sätta mig imorron och gå igenom om när det passar att jag tar dom.

Saknar Linus och Måns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0