Jobb, trots och värk.

Jag har blivit erbjuden ett nytt jobb. När jag skrivit på anställningspapprena kommer jag berätta mer.

Måns är inne i en lite trist period där han ofta är rätt arg eller ledsen och då han bl.a. ska bestämma ALLT.

"6 år. Efter den lugna 5-årstiden kommer 6-årstiden som är betydligt stormigare. Det är som om barnet får en stark oro i både kroppen och i själen. Känslolivet åker berg- och dalbana. 6-åringen är skör. Många får psykosomatiska symtom, ont i magen är till exempel mycket vanligt. Precisionen och koordinationen är ofta sämre nu än tidigare.

Vid 6 år är barnet vetgirigt och har lätt för att lära. Han vill ha ordentliga svar, kan argumentera och kompromissa. Gillar att tävla och få beröm. Vill gärna "styla". Kan ta mer ansvar än tidigare." Hämtat här.

 

Och det beror säkert på det i kombination med att han fått ett syskon. I förra veckan var han själv här några dagar och vi var bl.a. på muséet, på McDonken och bibblo och hade hur mysigt som helst.

 

När Linus kom efter några dagar var hade vi en lååååång dag i Mariebergsskogen.

 

Vi gick en rejäl omväg hem och dagen efter hade jag träningsvärk. konstigt nog hade inte barnen det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0